Tóth József - A nyelvtanulás szabályai

Tóth József - A nyelvtanulás szabályai

A helyes nyelvtanulás szabályai!

2019. január 16. - The55man

9128266c-e13e-47f4-9d5d-d0c3686b1d75.jpegNyelvtudás.
Kevés dolog van manapság, ami ennyi kényelmetlenséget okoz az oktatásban és a munkaerőpiacon is egyaránt. Még csak az sem számít, idős vagy fiatal vagy. A legtöbb embernek szembe kell néznie a ténnyel, hogy egyre nagyobb szükség van az idegen nyelv ismeretére!

A HVG szerint 2014-ben 8500 diák nem vehette át a diplomáját a nyelvvizsga hiánya miatt. 2016-ban ez a szám már 11708 volt. A helyzet tehát nem javul... sőt!

Az pedig csak hozzá tesz az egészhez, hogy 2020-tól már a felsőoktatasba való BEKERÜLÉSHEZ is legalább egy középfokú komplex nyelvvizsgára lesz szükség.

Aki pedig keresett már munkát korábban az tudja, hány helyen alapfeltétel legalább egy középfokú nyelvtudás! Egyszerűen ilyen világban élünk. Pont.

Most, hogy ezt mind leírtam és még mielőtt depresszióssá tennélek, elmondom miért írom ezt a blogot!

Én voltam mindkét oldalon. Középiskolában végig kettes, néha hármas voltam nyelvekből. Küszködtem velük. Ha akkoriban azt mondtad volna a tanáraimnak, hogy nemsokára lesz komplex angol felsőfokom és egy komplex német középfokúm, ráadásul úgy, hogy minden elsőre sikerül, biztosan nem vettek volna komolyan. Pedig pontosan ez történt! Mégcsak tanárhoz sem jártam soha. Mi változott ? Én nem.

Egyszerűen rájöttem hogyan kell tanulni! Kitapasztaltam mely stratégiák működnek és melyek azok amik garantálják a kudarcot! Aztán megszabadultam az olyan buta sztoriktól, hogy “nincs nyelvérzékem”, vagy “külföldön kell élnem, ahhoz hogy tudjak fejlődni”!
Tudom, azt mondod, utálok nyelvet tanulni, vagy nincs nekem erre energiám, könnyű annak akinek van hozzá érzéke..., de azok tünetek, nem okok! Apropó a magyar a világ egyik legnehezebb nyelve és ezt már megtanultad, szóval ne mond nekem, hogy nincs hozzá érzéked...

Ha nem haladsz úgy, ahogy szeretnél az csak azért van, mert nem fenntartható a stratégiád, vagy van egy vacak sztorid azzal kapcsolatban, hogy miért nem vagy rá kepes! Komolyan.

A leggyakoribb hiba, az hogy egyszerre túl sokat akarunk tanulni, viszont azt ritkán! Pl heti 2x2 óra tanulás. Helytelen.
Naponta kellene tanulni 15-20 perceket. Bizony. Az nem merít le. Sokkal könnyebben ráveszed magad a tanulásra, ha tudod, hogy mindössze 20 percről van szó. Az sem utolsó, hogy nem veszítesz lendületet, hisz minden nap csinálod!

Ha vagy legalább 23-25 éves és megkérdezem tőled, hogy hol voltál április 12.-én 2001-ben akkor tudod rá a választ ? Valószínűleg nem ?  De ha azt kérdezem, hogy hol voltál 2001 szept 11.-én amikor az amerikai terrortámadás történt ?  Valószínűleg emlékszel!  Az információ érzelemmel vegyítve örökre megmarad! Ezt fel kell használjuk ha nyelvet tanulunk...

Ha a sztorit nézzük, akkor a legnagyobb vétkesek a “nincs nyelvérzékem” illetve “nincs semmi kedvem hozzá”. Ami valójaban azt jelenti, nem úgy tanulod a nyelvet, hogy az összefüggő legyen azzal amit szeretsz az életben!

Természetesen nem állítom, hogy mindenki megfogja szeretni a nyelvtanulást. Az hiú ábránd lenne. Abban viszont biztos vagyok, hogy ha változtatsz a stratégiádon, megszabadulsz az elkedvtelenítő sztoriktól, megtalálod azt az okot amiért tényleg megéri tanulni, akkor komoly haladásra számíthatsz!

Ez az első blogom ebben a témában és nem is lesz sokkal több, DE... Teleírtam egy A4-es lapot olyan tippekkel, stratégiákkal amiknek köszönhetően a reménytelenség lelkiállapotából eljutottam addig a 2 nyelvvizsgáig! Legalább három további posztot fogok felrakni a következő 2 hétben ahol megosztom veled azt amit útközben tanultam!

Figyeld a facebookot, mert Neked is segíthet!

 

-TJ

süti beállítások módosítása